Haaruitval

Advies voor haarbehoud en haarregeneratie

De haarbodem is voor ons haar wat de aarde is voor de planten, een voedingsbodem. Door onze moderne (zuurbelaste) voedings- en levensgewoonten wordt deze opslagplaats van vitale stoffen onvoldoende met voedingsstoffen geregenereerd. Kaalheid is deels erfelijk bepaald, maar haaruitval is ook een oorzaak van verzuring, voeding en stress.

gezondheidstips_haaruitval

Te vermijden, te reduceren

  • voedsel met een zuuroverschot
  • melk en melkproducten, behalve boter en room
  • vlees en vleesproducten
  • suiker, zoetigheden, zoete drank en coladranken
  • keukenzout, gejodeerd tafelzout, pekelzout, chips, zoute snacks, zoute pinda’s,
  • industrieel vervaardigd citroenzuur, zoetstoffen, glutamaten, bonenkoffie, alcohol,
  • fastfood, kant-en-klare maaltijden
  • deodorant, anti-transpirant
  • stress, ergernis en angst
  • overdreven anaerobe spierbelasting

Basische lichaamsverzorging & -reiniging

  • basische kousen en eventueel basische overjas, ’s nachts
  • basische voetbaden, zo vaak mogelijk, duur 15 – 30 minuten
  • basische baden, driemaal per week, duur 30 – 90 minuten
  • basische peelings van het gehele lichaam
  • regelmatig natte en droge borstelingen in de richting van de uitscheiding, dus naar de okselholtes en/of liesstreek, en de handen en de voeten toe
  • basische okselpads, overdag
  • basische hals- en voorhoofdwikkel, ’s nachts
  • basische stulpen, overdag aan de onderarmen en/of onderbenen

Voeding met een basenoverschot

  • voedsel met een basenoverschot met veel groenten, salades, kruiden en loten
  • volwaardige vegetarische voeding
  • glutenvrije vitaalstofrijke planten zoals gierst, quinoa, amarant, boekweit
  • rijkelijk WurzelKraft, dagelijks tenminste 6 theelepels, bij elke theelepel WurzelKraft een groot glas water drinken
  • één tot drie kopjes 7×7 KruidenThee per dag, langzaam tot 1 liter per dag verhogen
  • dagelijks 1-2 liter koolzuurvrij water drinken, is hier bijzonder belangrijk
Scroll naar boven