Sport

Advies voor actieve sporters en topatleten

Sport is leuk, houdt u fit en gezond. Sport is leuk als iedereen zich aan de regels houdt. Zodat ook u blijvend plezier en succes heeft in de sport, zult u zich bewust moeten zijn van de eigen “regels” van uw lichaam rond de stofwisseling en in het bijzonder het zuur-base-evenwicht!

Sport

De drie principes van gezonde sport

 

  1. Vooraf basenvormend mineraliseren!
  2. Daarna basisch ontzuren!
  3. Blijvend regenereren!

1. Mineralisatie

Vooraf basenvormend mineraliseren!

 

  • Eet vooral volwaardig vegetarisch!
  • Eet 80% basenvormend en neutraal en 20% zuurhoudend eten!

2. Ontzuren

Daarna basisch ontzuren!

 

  • Scheid na training en competitie schadelijke zuren uit met basische toepassingen!
  • Pas dit toe met basische voet- en ligbaden als ook met basische wikkels, basisch douchen, sauna, stoombad en massage!

3. Regeneratie

Blijvend regenereren!

 

  • Basische lichaamsverzorging is in eerste instantie de regeneratie van de zuren uit het lichaam! Basenvormende vitaalstoffen leveren de bouwstenen voor regeneratie en versnelt het proces tegelijkertijd!
  • Pas regelmatig de “driesprong van ontslakking” als bewezen “olieververser” toe!

Sportzuren

Prestatie is geen “pure mentaliteitskwestie”, maar onderscheidt zich in het zuur-base evenwicht!
De typische sportzuren ontstaan bij energieopname en ook hoe meer zuren, des te intensiever de sport uitgeoefend wordt.

Koolzuur-Azijnzuur

KOOLZUUR

  • door verhoogde energieopname met behulp van zuurstof
  • de blootstelling aan koolzuur wordt vaak weinig aandacht aan besteed, maar is echter een niet te onderschatten belasting van bloed, longen, bronchiën en luchtwegen.

AZIJNZUREN, KETOZUREN, o.a.

  • door verhoogde vetverbranding, met name bij de onvolledige vetverbranding zonder glucose

Melkzuur-Urinezuur

MELKZUUR

  • door verhoogde glucoseverbranding, met name bij anaërobe glucoseverbranding

URINEZUUR

  • door verhoogde eiwitverbranding, met name wanneer de spierglycogeen verbruikt is en telkens nog snel beschikbare energie nodig is, bijv. bij een eindsprint, een verlenging bij voetbal, e.d.
  • door verhoogde celdood (bij kneuzingen, een val, een marathon, e.d. sterven enkele miljoenen cellen.)
  • door overmatige consumptie van purinehoudende eiwitten, zoals vlees (aanbevolen is 0,8-1,7 * g eiwit per kg lichaamsgewicht, volgens internationale consensusconferentie.)

WurzelKraft

jouw POWER mineraalstoffen!

de 100-planten-levensmiddel voor perfecte prestatie & regeneratie:

  • 100% biologisch
  • natuurlijke vitamines, mineralen en essentiële aminozuren
  • belangrijke bouwstenen voor sterke spieren, pezen en gewrichten
  • gluten- en lactosevrij
  • veganistisch
  • zonder toegevoegde suikers
  • vrij van kleurstoffen & conserveringsmiddelen

MorgensStund'

jouw POWER ontbijt!

de gierst-boekweit-pap voor betere prestaties en dynamiek:

  • maar 133 kcal/portie
  • hoogwaardige koolhydraten
  • voor een langer verzadigd gevoel
  • natuurlijke prestatieverhoging
  • gluten- en lactosevrij
  • vitaalstofrijk
  • vrij van smaak- & kleurstoffen en conserveringsmiddelen

MeineBase Badzout

jouw POWER regeneratie!

het mineraalzout voor een optimaal herstel en een natuurlijke prestatieverhoging:

  • effectieve ontzuring
  • versnelde regeneratie
  • minder spierpijn
  • meer power merkbaar
  • optimale verzorging
  • vrij van geurstoffen en conserveringsmiddelen

7x7 Kruidenthee

jouw POWER celspoeler!

49 kruiden – de complete slakkenoplosser:

  • ideale begeleider bij afvallen, een dieet, bij ontslakkings- en vastenkuur
  • zonder additieven
  • effectieve celspoeler
  • ook koud een waar genot

TafeltjeDekJe

jouw POWER maaltijd!

snel iets gezonds op tafel:

  • vitaalstofrijk
  • gluten- en lactosevrij
  • veganistisch
  • 179 kcal/portie
  • plantaardige proteïnebron
  • vrij van smaak- & kleurstoffen en conserveringsmiddelen

Webshop

P.Jentschura producten

Verkooppunten

P.Jentschura producten

Proefjes & urineanalyse

aanvragen